Norske studenter med vinnerdesign for Coca-Cola (05.05.2015)

 

Håvard Langmoen, Haider Ahmad og Anna Ducros fra Westerdals Oslo ACT, foran en gigantflaske med vinnerdesignet

Håvard Langmoen, Haider Ahmad og Anna Ducros fra Westerdals Oslo ACT, foran en gigantflaske med vinnerdesignet

Studenter i grafisk design ved Westerdals Oslo ACT satte sitt preg på Østbanehallen i Oslo i helgen. Coca-Cola stilte da ut vinnerdesignet de hadde laget for selskapets berømte glassflaske.

Den ikoniske glassflasken til Coca-Cola fyller 100 år i år. Dermed inviterte selskapet utvalgte designstudenter i Norge – som eneste land i Europa – til å lage sine forslag til design for flasken.

Studentene som designet vinnerforslaget er Anna Ducros, Haider Ahmad og Håvard Langmoen. De studerer alle grafisk design ved Westerdals Oslo ACT i Oslo. Deres design blir utstilt ved Coca-Colas hovedkontor i Atlanta og Norge, i tillegg til at det ble avdekket med en stor utstilling i Østbanehallen i Oslo.


Design fra forskjellige epoker

Anna, Haider og Håvard hadde en tydelig visjon for sitt design:

– Siden Coca-Cola glassflasken fyller 100 år i år, ville vi fortelle en historie med designet vårt og som skilte seg litt ut. Dette gjorde vi i form av en tidslinje som gikk fra 1915 til 2015. Vi har skrevet 100 Years Celebration på designet, og tegnet inn dansere fra forskjellige epoker som illustrerer endringene hos Coca-Cola; som eksempel da sixpacken og plastflasken kom, kan Westerdals-studentene fortelle.

Hvordan føles det å vinne?

– Det er veldig kult å vinne, og at den skal på utstilling i Atlanta! I tillegg er det veldig kult å kunne vise til at vi har designet for selveste Coca-Cola på CV-en våre, avslutter studentene.

En klar vinner

Cathrine Stang Lund hos Coca-Cola kan fortelle hvorfor merkevaren valgte designet til Anna, Haider og Håvard som vinner av konkurransen:

– Deres forslag til design på flasken stod ut som en klar vinner. Det grafiske uttrykket inviterte oss inn, det ga os lyst til å se mer av alle dansestilene og figurene – vi fikk rett og slett lyst til å bli med på festen. Og hundreårsjubileet for vår ikoniske glassflaske er jo nettopp en fest, forteller Cathrine Stang Lund smilende.

Kilde: Coca-Cola Enterprises Norge

Bilder

Haider, Håvard og Anna foran vinnerdesignet i monter på Østbanehallen

Haider, Håvard og Anna foran vinnerdesignet i monter på Østbanehallen

Vinnerflasken

Vinnerflasken

Studentene med vinnerdesignet i kjempeutgave

Studentene med vinnerdesignet i kjempeutgave

 

Kommentarer er stengt.