Get Red glass

 

Get red glass

Get red glass

I bladet «Coca-Cola Kampanje Sommeren 2005», kunne vi lese følgende; «Coca-Cola er stolte av å kunne presentere sommerens store fotballkampanje «Get Red» som er et samarbeid mellom Coca-Cola og Norges Fotballforbund. Med «Get Red» vil vi gi den norske fansen unike fotballopplevelser slik bare Coca-Cola kan gjøre det. I perioden mai – august vil alt vi gjør på merket Coca-Cola ha «Get Red» som tema.»

I forbindelse med «Get Red»-kampanjen, hadde Coca-Cola et stort glass-program. I bladet skrev Coca-Cola blant annet «Erfaringer viser at glass er en populær mekanikk for å drive volum og lønnsomme forpakninger. Vi har utviklet flere forskjellige fotballglass som kan benyttes både nasjonalt og lokalt.»

Glassprogrammet besto av 5 «lokale» glass med logo fra kjente norske fotballklubber (RBK, TIL, VIF, FFK og Viking), samt et «nasjonalt» glass med «Get Red»-logo og signaturene til John Arne Riise og Morten Gamst Pedersen.

Glassene ble under kampanjeperioden sommeren 2005, solgt blant annet på Shell Select og JaFs. Etter hvert også i flere andre butikker etter hvert som glassene sitt restlager ble solgt ut. Opplaget vet vi dessverre ikke noe om.

Det «nasjonale» glasset, er ofte å se i forskjellige nettauksjoner og på Finn. Disse glassene er det lagte flest av og glassene går for mellom 20 og 50 kroner, om de i det hele tatt blir solgt.

Derimot er glassene med klubb-logoer, «lokale» glass, etter hvert blitt meget vanskelig å finne. Disse glassene kan ofte gå for mellom 150 og 200 NOK om de er i bra stand.

Et helt sett med alle 6 glassene, ubrukte og nedpakket i en eske med trespon, gikk på Qxl Norge i 2010 for hele 1500 NOK.

 

Nedlastbare bilder og annen fakta

Get Red glass 01

Get Red glass 01

Get Red glass 02

Get Red glass 02

Get Red glass 03

Get Red glass 03

Get Red glass 04

Get Red glass 04

 

Kommentarer er stengt.