Coca-Cola gjør sommeren levende

Print Friendly, PDF & Email

 

Coca-Cola Chill & Win

Coca-Cola Chill & Win

27.07.2016: Coca-Cola tar i bruk innovativ termokromisk teknologi på flasker og bokser i sommer. Denne teknologien gjør at fargen i Coca-Cola logoen endres når varen kjøles ned til en lavere temperatur. Det termokromiske blekket endrer farge fra hvitt til blått, eller rosa ved -10 grader Celsius.

Denne innpakningen vil være tilgjengelig for ulike produkter med sommertema – som solnedgang, strandsandaler, solbriller og surfebrett. Der hvor termokromiske produkter blir solgt, vil de være tilgjengelige på 0,5L flasker av Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Light, Coca-Cola Life, samt 0,33L bokser av Coca-Cola og Coca-Cola Zero.

Coke Come Alive
Emballasje med termokromisk teknologi ble først tatt i bruk i Australia i 2015 i kampanjen #CokeComeAlive.

«Når våre drikker nytes i romtemperatur, vil emballasjen se ut som vanlig,» forklarer Danielle Johnson, brand activation manager i The Coca-Cola Company i Australia. «Men når de nytes avkjølt, blir emballasjen levende.»

«Det er ingenting som kjølig, forfriskende drikke på en varm sommerdag. Så vi satt et poenget i fargeendring av emballasje, for å reflektere optimal nytelse av vårt produkt,» forteller hun.

Alt i detalj
Med temperaturkontrollerte elementer utviklet, kom den vanskelige oppgaven med å velge de perfekte farger som best representerer den umiskjennelige sommerfølelsen.

«Vi brukte lang tid på å perfeksjonere designelementer på emballasjen,» fortsetter Danielle. «Vi måtte sørge for at vi valgte riktige farger, riktig fargekombinasjoner, og de riktige tilsvarende temperaturinnstillinger for å best representerer dette. Alt planlagt til den minste detalj», avslutter hun.

Chill & Win
Men moroa stopper ikke etter siste slurk. Ved hjelp av bildegjenkjenning teknologi, vil forbrukerne kunne bruke Coca-Cola emballasjen til å vinne unike premier.

Slik gjør du for å delta;
1) Velg en Coca-Cola med limited edition sommeretikett som endrer farge.
2) Kjøl ned ditt Coca-Cola produkt. Du vil se at fargene på etiketten begynner å endre seg og bli fargerik.
3) Gå til coke.no/sommer og følg instruksjonene.
4) Du vil få beskjed med én gang om du har vunnet.

Denne kampanjen vil pågå fra 18.07.2016 til 09.09.2016. Det kan hende at du vil finne produkter med sommeretiketter som skifter farge, før eller etter denne perioden. Uansett om du skulle gå glipp av kampanjen, vil du alltid kunne nyte en fargerik og iskald Coca-Cola.

Mer informasjon om kampanjen finner du her: https://www.cocacola.no/coca-cola/summer-help/

Bilder

Coca-Cola Chill & Win

Coca-Cola Chill & Win

Coca-Cola Chill & Win

Coca-Cola Chill & Win

Coca-Cola Chill & Win

Coca-Cola Chill & Win

Kommentarer er stengt.