Ny og forbedret sukkerfri Coca-Cola lanseres i år

 

Coca-Cola zero sugar logo

Coca-Cola zero sugar logo

Coca-Cola (06.02.2017): I år lanserer vi Coca-Cola zero sugar, en ny og forbedret sukkerfri Coca-Cola som erstatter Coca-Cola zero. Drikken vil smake som, og se enda mer ut som, original Coca-Cola bare uten sukker.

Coca-Cola zero sugar er neste skritt i selskapets strategi for å hjelpe folk med å redusere sukkerinntaket sitt. Det er resultatet av flere år med innovasjon og utvikling av oppskrift, og vil erstatte Coca-Cola zero, som ble lansert i 2006.

I tillegg til forbedret smak har Coca-Cola zero sugar et nytt navn og nytt utseende for å gjøre det enda tydeligere at drikken er sukkerfri. Dette trekket kommer som svar på fjorårets undersøkelse, som viste at fem av ti ikke visste at Coca-Cola zero ikke inneholder sukker.

Den nye emballasjedesignen vil være i tråd med selskapets One Brand-markedsstrategi, og bruker Coca-Cola sin røde sirkel til å oppmuntre folk som elsker smaken av den 130 år gamle originalen til å prøve versjonen uten sukker. Lanseringen støttes av en markedsføringskampanje til en pris på 105 mill. laget for å få folk til å velge sukkerfritt, og er vår største produktlansering på ti år.

Jon Woods, General Manager hos Coca-Cola i Storbritannia, forklarer hvordan flyttingen er et skifte fra bare å tilby folk et utvalg av drikker til å aktivt påvirke folk til å velge sukkerfri Coca-Cola.

«I mange år har vi tilbudt folk et valg – alle merkevarer vi selger har en sukkerfri versjon med god smak. Siden 2012 har vår kommersielle strategi vært fokusert på å akselerere veksten av våre sukkerfrie alternativer. Vi vet at millioner av mennesker elsker smaken av Coca-Cola, og vi har arbeidet med å utvikle oppskriften på Coca-Cola zero for å matche smaken på originalen, bare uten sukker. Det er den største investeringen vi har gjort i en produktlansering på ti år, og vil gi folk den gode smaken av Coca-Cola Classic, bare uten sukker», sier han.

Dagens kunngjøring er den siste i en rekke tiltak fra Coca-Cola, og er en del av en investering på 315 mill. kroner i å utvikle og forbedre drikker som fremmer måtehold og valgmuligheter, og som hjelper folk redusere sukker- og kaloriinntak. Tiltakene inkluderer bl.a. å endre oppskrifter, introdusere mindre størrelser og investere mer penger i markedsføring av våre sukkerfrie drikkealternativer.

Kilde: Coca-Cola European Partners Norge

Bilder

Coca-Cola zero sugar NO family

Coca-Cola zero sugar NO family

Kommentarer er stengt.