Coca-Cola® endrer farge (16.08.2018)

Print Friendly, PDF & Email

 

Coca-Cola® endrer farge

Coca-Cola® endrer farge

– Nå blir den sukkerfrie varianten rød

Coca-Cola® tar et av sine største merkevaregrep noensinne. «Coca-Cola zero® sugar» får samme rødfarge og design som originale Coca-Cola®. Navnet endres til «Coca-Cola uten sukker». Heretter velger man Coca-Cola med eller uten sukker, sier Karen Huffman i Coca-Cola Norge.

Nå går Coca-Cola zero sugar fra å være sort til å få den samme rødfargen og det samme designet som originalen. Kun en tynn, sort stripe på etiketten, og en sort kork på flasken vil vise at det er Coca-Cola uten sukker. Selve innholdet forblir det samme. I tillegg vil den sukkerfrie varianten enkelt og greit hete «Coca-Cola uten sukker».

– Slik gjør vi det enda tydeligere at man får god Coca-Cola smak, både med og uten sukker. På samme måte som man velger vann med eller uten bobler på restaurant, velger man nå Coca-Cola med eller uten sukker, forteller Karen Huffman, Country Manager i Coca-Cola Norge.

Det sukkerfrie alternativet styrkes
Undersøkelser viser at merkevaren Coca-Cola oppfattes som ikonisk og autentisk. Det er denne merkevarestyrken selskapet nå bruker for å gjøre sitt mestselgende og raskt voksende sukkerfrie alternativ i Norge til et førstevalg for enda flere. Når den sukkerfrie varianten også blir rød er det ingen tvil om at dette er en og samme merkevare.

– Den røde Coca-Cola fargen er blant våre aller viktigste kjennetegn, og denne endringen vil bidra til å styrke synligheten for Coca-Cola som merkevare. Slik sidestiller vi den sukkerfrie varianten med den 132 år gamle originalen overfor forbrukerne. Fremtiden er kanskje sukkerfri, og den er Coca-Cola rød, fortsetter Karen Huffman.

Blant de første i verden
Coca-Cola internasjonalt har valgt Norge til å være et av de første landene i verden med den nye endringen. Huffman forklarer dette med internasjonal interesse for nordmenns sukkerfrie konsum.

– Nordmenn er blant de i verden som i størst grad velger sukkerfritt, da blir det også interessant for et globalt selskap som vårt å se hvordan denne endringen mottas, avslutter Karen Huffman, Country Manager i Coca-Cola Norge.

Kilde: Coca-Cola European Partners Norge

Bilder

Coca-Cola® endrer farge

Coca-Cola® endrer farge

Coca-Cola® endrer farge

Coca-Cola® endrer farge

Coca-Cola® endrer farge

Coca-Cola® endrer farge

Coca-Cola® endrer farge

Coca-Cola® endrer farge

Coca-Cola® endrer farge

Coca-Cola® endrer farge

Kommentarer er stengt.