Coca-Cola light Art Cans

Print Friendly, PDF & Email

 

Coca-Cola light Art Cans

Coca-Cola light Art Cans

I 2004 introduserte Coca-Cola for første gang Coca-Cola light Art Cans. Art Cans ble benyttet til samplingsaktiviteter, og Coca-Cola samplet nesten 400.00 enheter i Norge.

Som et resultat av disse sampling aktivitetene så de at stadig flere drakk Coca-Cola light.

Derfor, i 2005, henvendte Coca-Cola seg til ledende kunstnere/artister fra Norge, Sverige, Danmark og Finland for å utvikle Coca-Cola light Art Cans.

Valget falt på Nico Widerberg (N), Ernst Billgreen (S), Pernille Rosendal (DK) og Ville Valo (SF) som designet hver sin Coca-Cola light boks.

I forbindelse med sampling av Coca-cola light Art Cans rundt om i de største norske byene, kunne publikum oppleve «Tunnel og light». En hel unik innrettning hvor forbrukeren, i tillegg til å få servert en iskald Coca-Cola light Art, fikk muligheten til å la seg stimulere av lyd, lys og kunst.

De spesialdesignede boksene var også tilgjengelig i ordinært salg gjennom noen utvalgte kanaler. Deler av designet ble også benyttet på etiketter til 0,5L Coca-cola light.

 

Nedlastbare bilder og annen fakta

Coca-Cola light Art Cans 2004

Coca-Cola light Art Cans 2004

Coca-Cola light Art Cans 2005

Coca-Cola light Art Cans 2005

Kommentarer er stengt.