Norske idrettsutøvere på boksene til Coca-Cola

Print Friendly, PDF & Email

 

Coca-Cola Alpin bokser

Coca-Cola Alpin bokser

01.02.2018: De lett gjenkjennelige Coca-Cola boksene endrer sjelden utseende. Nå gjør merkevaren et unntak, og lar ansiktene til norske alpinister pryde boksene. En fin måte å hedre utøverne i tiden frem mot OL, sier selskapets sjef i Norge.

Boksene med Coca-Cola og Coca-Cola zero sugar er et vanlig syn der de står i butikker og kjølere over hele landet. Designet er lett gjenkjennelig i rødt og sort, logoen er ikonisk. Selskapet gjør derfor sjelden endringer på innpakningen av drikken sin.

Alpinister i uvant setting
Nå er imidlertid ett unntak gjort: For første gang pryder norske idrettsutøvere boksene til Coca-Cola, og resultatet kan ses i norske butikkhyller. 10 utøvere fra alpinlandslaget er plukket ut, og avbildet på en limited edition av de vanlige 330 ml boksene.

– Dette synes vi er morsomt. Vi setter pris på at Coca-Cola hedrer alpinistene på denne måten i tiden før OL. Nå vil det norske folk treffe på utøverne også i norske butikkhyller, det bidrar til ekstra oppmerksomhet om prestasjonene de skal stå for i de kommende lekene, sier Christopher Frankum, markedssjef for alpinlandslaget i Norges Skiforbund.

Det er de følgende utøverne som er å finne på boksene: Kjetil Jansrud, Nina Haver-Løseth, Aleksander Kilde Aamodt, Axel Patricksson, Ragnhild Mowinckel, Jonathan Nordbotten, Sebastian Foss Solevåg, Leif Kristian Nestvold-Haugen, Mina Fuerst Holtmann og Maria Tviberg.

Samme klubb som julenissen
Coca-Cola har vært offisiell OL-partner helt siden 1928, og innledet et samarbeid med det norske alpinlandslaget i høst.

– Vi er stolte både over det langvarige samarbeidet med De Olympiske Leker, og det ferske samarbeidet med det norske Alpinlandslaget. Det markerer vi ved å sette ekstra fokus på disse dyktige idrettsutøverne i tiden frem mot lekene i PyeongChang; en fin måte å hedre dem i forkant av OL. Boksene er limited edition, som nok mange vil sikre seg. Vi har allerede hørt fra samlere, sier Karen Huffman, Country Manager i Coca-Cola Norge.

– Det er ikke mange som får ansiktet på verdens mest kjente brusboks, så alpinistene våre er i godt selskap – blant annet med selveste julenissen, legger hun til.

Kilde: Coca-Cola European Partners Norge

Til informasjon er designet på boksene gjort av Metric design studio og Jørgen Håland, på oppdrag fra Coca-Cola Norway og Trigger. Les mer om Jørgen Håland og arbeidet på hans nettside http://www.jhaland.com/coca-cola
(Red. anm.)


Bilder

Coca-Cola sett

Coca-Cola sett

Coca-Cola sett

Coca-Cola sett

Coca-Cola sett

Coca-Cola sett

Coca-Cola zero sugar sett

Coca-Cola zero sett

Coca-Cola zero sett

Coca-Cola zero sett

Coca-Cola zero sett

Coca-Cola zero sett

Ragnhild Mowinckel

Ragnhild Mowinckel

Jonathan Nordbotten

Jonathan Nordbotten

Sebastian Foss Solevåg

Sebastian Foss Solevåg

Leif Kristian Nestvold-Haugen

Leif Kristian Nestvold-Haugen

Kommentarer er stengt.