
Mangler en liten detalj
Coca-Colas julereklame er tilbake – men en liten endring får folk til å steile. For Coca-Colas ikoniske julereklame anno 2016 mangler en liten detalj.
Desember nærmer seg med stormskritt, og julereklamene har meldt sin ankomst i de tusen hjem.
Storbritannia og Nord-Amerika fikk nylig et gjensyn med den gamle og ikoniske Coca-Cola-reklamen, skriver danske BT. Reklamefilmen ble først sendt på TV i 1995, men i år steiler flere av seerne etter å ha oppdaget en vesentlig forskjell.
Se reklamen i videovinduet før du leser videre. Klarer du å se hva som mangler?
Årvåkne seere
Det Coca-Cola Company har utelatt, er nemlig julenissens «blunk» til guttungen helt til slutt i reklamefilmen.
«Hvorfor blunker ikke julenissen? Reklamen mistet mye da julenissen mistet blunken», skriver en Twitter-bruker til Coca-Cola Storbritannia.
«Julenissen på baksiden av Coca-Cola-bilen pleide å blunke til den lille gutten. Ikke nå lenger …», bedyrer en annen på nettsamfunnet.
«Holidays are coming»
I år vil nordmenn bli presentert for en litt annerledes julekampanje fra brusprodusenten. Likevel forteller Mette Vinther Talberg, kommunikasjonssjef i Coca-Cola European Partners Norge, at norske TV-tittere ikke trenger å bekymre seg nevneverdig.
– I år vil Coca-Cola Norge bruke julekampanjen sin til å rette fokus mot situasjonen i Syria, i samarbeid med Røde Kors. Målet er at flest mulig nordmenn donerer et måltid til mennesker i Syria, gjennom Røde Kors sin utdeling av matesker, sier Talberg til TV 2.
– Den tradisjonelle Coca-Cola-reklamen «Holidays are coming» vil bli sendt en dag i løpet av førjulstiden, men det er ingen grunn til bekymring – den blunkende julenissen er med, beroliger kommunikasjonssjefen.
Kilde: tv2.no
Fuming Santa doesn’t wink at the end of the Coca-Cola advert anymore! ???????? #Christmas
— Karis Brandwood (@karisbrandwood) 19. november 2016
Se den omtalte reklamefilmen her: https://www.youtube.com/watch?v=GgJ-3-1-IDM