
Nytt utseende
(10. mai 2017) Et helt nytt design. Ny flaske. Og ny logo. Coca-Cola er klar for en historisk erstatning på de gamle Fanta-hyllene, der alle de kjente Fanta-varianter har et nytt utseende med en morsom spiraldesign. Men smaken er fortsatt klassisk.
Fanta har eksistert i Norge siden 1964 og er en favoritt for mange som foretrekker den glitrende smaken. Fanta inneholder bare naturlige aromaer og har ingen kunstige fargestoffer. Og nå har det kommet i et helt nytt design som gjenspeiler den friske oransje brusen og dets lekre brand.
Frisk logo
Man har først lekt seg litt frem ved å klippe og skjære i papir for at få de helt rette linjer og for å få frem den riktige Fanta-energien. Deretter er logoen overført digitalt, og så er et lite smil blitt gjemt for å reflektere at Fanta er morsomme og glade dager.
Ny flaske
Den nye logoen komplimenteres av en helt ny flaskedesign, som har tatt nesten to år å utvikle. Den nye Fanta-flasken er ikke symmetrisk, som er standard for karbonholdige brus. Derfor må du jobbe ekstra kreativt og målrettet for å skape det vridde og dynamiske utseendet.
Spiral design er den første nye flaske design siden 2000.
Du kan finne den nye Fanta over hele landet i alle smaker: Fanta® Appelsin, Fanta® Appelsin Zero Sugar, Fanta® Sitron og Fanta® Exotic.
Video: Meet the new look (https://www.youtube.com/watch?v=qIb555RflWI)
Kilde: Coca-Cola European Partners Danmark