Den ikoniske Fanta får et nytt utseende (10.05.2017)

Print Friendly, PDF & Email

 

En forfriskende vri

Nytt utseende

(10. mai 2017) Et helt nytt design. Ny flaske. Og ny logo. Coca-Cola er klar for en historisk erstatning på de gamle Fanta-hyllene, der alle de kjente Fanta-varianter har et nytt utseende med en morsom spiraldesign. Men smaken er fortsatt klassisk.

Fanta har eksistert i Norge siden 1964 og er en favoritt for mange som foretrekker den glitrende smaken. Fanta inneholder bare naturlige aromaer og har ingen kunstige fargestoffer. Og nå har det kommet i et helt nytt design som gjenspeiler den friske oransje brusen og dets lekre brand.

Frisk logo
Man har først lekt seg litt frem ved å klippe og skjære i papir for at få de helt rette linjer og for å få frem den riktige Fanta-energien. Deretter er logoen overført digitalt, og så er et lite smil blitt gjemt for å reflektere at Fanta er morsomme og glade dager.

Ny flaske
Den nye logoen komplimenteres av en helt ny flaskedesign, som har tatt nesten to år å utvikle. Den nye Fanta-flasken er ikke symmetrisk, som er standard for karbonholdige brus. Derfor må du jobbe ekstra kreativt og målrettet for å skape det vridde og dynamiske utseendet.

Spiral design er den første nye flaske design siden 2000.

Du kan finne den nye Fanta over hele landet i alle smaker: Fanta® Appelsin, Fanta® Appelsin Zero Sugar, Fanta® Sitron og Fanta® Exotic.

Video: Meet the new look (https://www.youtube.com/watch?v=qIb555RflWI)

Kilde: Coca-Cola European Partners Danmark

En forfriskende vri

Nytt utseende

En forfriskende vri

Nytt utseende

Kommentarer er stengt.