Februarnyhetene fra Coca-Cola (26.02.2019)

Print Friendly, PDF & Email
Ferbuarnyheter

Coca-Cola har de siste årene jobbet etter en strategi om å tilby forbrukerne stadig flere forskjellige typer drikkevarer og flere valgmuligheter. Dette gjenspeiler seg også i denne månedens lanseringer, der 5 av 6 produkter har redusert sukkerinnhold eller er helt uten sukker.

Februar er lanseringsmåned i dagligvarebransjen. Coca-Cola lanserer også flere nyheter, her får du oversikten. På samme måte som i andre lanseringsvinduer de siste årene, er også denne gangen så godt som alle nyhetene uten sukker eller lavkalori.

– Lanseringen av lavkalori- eller sukkerfrie drikker er med utgangspunkt i Coca-Cola sin strategi om å tilby stadig større valgfrihet til forbrukerne som ønsker drikker med mindre sukker, sier Johanna Kosanovic, markedssjef i Coca-Cola Norge.

Coca-Cola Lemon Uten Sukker – nå som 1,5 l
Coca-Cola satser stort på sukkerfrie produkter, og introduserte for halvannet år siden Coca-Cola Lemon Uten Sukker til norske forbrukere. Selskapet uttalte da at smaken er basert på det som kalles «Perfect serve» av en Coca-Cola, der sitron og isbiter er med på å bygge den perfekte smaksopplevelsen. Responsen har vært svært god på denne nye smaken; så god at Coca-Cola nå også introduserer 1,5 liters flasker med Coca-Cola Uten Sukker. Disse kommer i tillegg til 0,5 liters flaskene som til nå har vært flaskestørrelsen på denne varianten.

Honest Kids – økologiske fruktdrikker – 200 ml
Honest kids er fruktdrikker med få kalorier og uten tilsatt sukker. De er helt enkelt laget med vann, økologisk fruktjuice og naturlige smaker. De er fri for søtningsstoffer, fargestoffer og konserveringsmidler.

Honest kids lanseres med to smaker: «Appley Ever After» med eple- og druejuice, og «Berry Berry Good» med juice fra røde epler, røde druer, solbær og bjørnebær. Mengden økologisk fruktjuice er rundt en tredjedel i begge variantene, og de er uten tilsatt sukker. Kaloriinnholdet er 17-19 kcal per 100 ml, og kun 4,7 gram sukker per 100 ml. Begge variantene kommer i praktiske flasker på 200 ml. De kan ikke klemmes inn, og har sportskorker, slik at man unngår mye søling.

Isteen Fuze kommer nå i varianten Green Tea Lime Mint – 400ml
Fuze Tea kommer nå i en ny variant: basert på grønn te, med en frisk smakskombinasjon av lime og mint. Isteen har kun naturlige ingredienser, lavt kaloriinnhold (19 kcal pr 100ml) og er naturlig søtet med Stevia og litt sukker. Te-ekstraktet i Fuze Tea kommer fra teblader som er dyrket på en 100 % bærekraftig måte. Flaskestørrelsen er 400 ml.

Da Coca-Cola introduserte isteene fra Fuze Tea – en av selskapets raskest voksende merkevarer internasjonalt – i Norge for et år siden, uttalte de at Fuze Tea er et nytt steg på veien mot å bli totalleverandør av ulike typer drikker, også i det norske markedet.

Fanta bubble bottle – nå som Peach Apricot no sugar og Orange – 250 ml
Den trill runde Fanta-boblen – Norges søteste flaske – er tilbake, og denne gangen i to varianter. Den ene med smaken av fersken og aprikos, og uten sukker, helt i tråd med selskapets sukkerfrie strategi. Den andre smaken er den originale Fanta-smaken av appelsin.

Begge flaskene er limited edition, og kommer i størrelse på 250 ml.

Kilde: Coca-Cola European Partners Norge

Bilder:

Kommentarer er stengt.