
Den magiske sløyfeflasken
08.12.2015: Coca-Cola er nok ofte en del av julebordet, men i år har de gjort litt ekstra ut av det.
Vi kjenner alle den gamle reklamefilmen med Coca-Cola og nissen, som siden 1920-tallet har bundet julen og Coca-Cola sammen. Vi kjenner også alle reklamefilmene, hvor julerøde lastbiler frakter leskedrikken ut til Coca-Cola-tørstige forbrukere.
Men i år har Coca-Cola tatt et nytt skritt for å være en del av julehyggen. Åpne – trekk – sløyfe og du har den fineste julesløyfe lagd av etiketten fra din Coca-Cola-flaske.
To års utviklingsarbeid
Ifølge Charlotte van Burleigh, Country Manager for Coca-Cola Danmark, har det tatt litt over to år å utvikle julesløyfen:
– Julesløyfen er naturligvis ment som en artig julegimmick, men faktisk hører den til en av de store Coca-Cola-innovasjoner innenfor kreativ emballasje. Ideen er skapt av vårt innovasjonsteam i Brüssel, i tett samarbeid med de lokale tapperiene og etikett-leverandørene.
Sløyfen har allerede vært i bruk både på glassflasker og plastflasker andre steder i verden de siste to årene. Men nå kommer sløyfen også til Norden.
Løsne, dra og opplev den magiske sløyfen på 1,5L Coca-Cola og Coca-Cola zero. I Norge er flaskene i butikkene fra og med uke 49 og frem til de selges ut.
Men dessverre vil flaskene ikke bli å finne i butikker i Nord-Norge. Årsaken er at det trengs en helt spesiell etikettmaskin for å kunne produsere disse flaskene, og det har de dessverre ikke på Coca-Cola sitt produksjonsanlegg i Nord-Norge.
Bilder