I bladet «Coca-Cola Kampanje Sommeren 2005», kunne vi lese følgende; «Coca-Cola er stolte av å kunne presentere sommerens store fotballkampanje «Get Red» som er et samarbeid mellom Coca-Cola og Norges Fotballforbund. Med «Get Red» vil vi gi den norske fansen unike fotballopplevelser slik bare Coca-Cola kan gjøre det. I perioden mai – august vil alt vi gjør på merket Coca-Cola ha «Get Red» som tema.»
I forbindelse med «Get Red»-kampanjen, hadde Coca-Cola et stort glass-program. I bladet skrev Coca-Cola blant annet «Erfaringer viser at glass er en populær mekanikk for å drive volum og lønnsomme forpakninger. Vi har utviklet flere forskjellige fotballglass som kan benyttes både nasjonalt og lokalt.»
Glassprogrammet besto av 5 «lokale» glass med logo fra kjente norske fotballklubber (RBK, TIL, VIF, FFK og Viking), samt et «nasjonalt» glass med «Get Red»-logo og signaturene til John Arne Riise og Morten Gamst Pedersen.
Glassene ble under kampanjeperioden sommeren 2005, solgt blant annet på Shell Select og JaFs. Etter hvert også i flere andre butikker etter hvert som glassene sitt restlager ble solgt ut. Opplaget vet vi dessverre ikke noe om.
Det «nasjonale» glasset, er ofte å se i forskjellige nettauksjoner og på Finn. Disse glassene er det lagte flest av og glassene går for mellom 20 og 50 kroner, om de i det hele tatt blir solgt.
Derimot er glassene med klubb-logoer, «lokale» glass, etter hvert blitt meget vanskelig å finne. Disse glassene kan ofte gå for mellom 150 og 200 NOK om de er i bra stand.
Et helt sett med alle 6 glassene, ubrukte og nedpakket i en eske med trespon, gikk på Qxl Norge i 2010 for hele 1500 NOK.
Bilder
<- Tilbake til “Verdisetting“