Kjøps-/ medlemsbetingelser

Betingelser for medlemskap i Nordic Coca-Cola Collectors Club

1) Medlemskap.
Medlemskap i Nordic Coca-Cola Collectors Club (heretter kalt klubben) er personlig. Det vil si at det ikke er tillatt å dele verken medlemskort, medlemsblader, innlogging til medlemssider på internett eller tilgang til medlemsgruppe på Facebook med personer som ikke er medlem av klubben. Det er heller ikke tillatt å dele innholdet i medlemsbladene, innholdet på medlemssidene på internett eller innholdet i medlemsgruppen på Facebook med personer som ikke er medlem av klubben.

2) Innmelding.
Innmelding i klubben gjøres via våre internettsider eller på eget skjema man kan få tilsendt på forespørsel. Medlemskapet er ikke gyldig før det er betalt og må betales via Vipps, PayPal eller via bankoverføring i innmeldingsprosessen.

3) Medlemsperiode.
Medlemskap i klubben følger kalenderåret og gjelder fra 1. januar til 31. desember.

4) Medlemskategorier.
Klubben har to typer medlemskategorier. A-medlem (hovedmedlem), koster Kr. 300 NOK per år, får tilgang til klubbens digitale tjenester (medlemssider på internett), mottar skrevne publikasjoner (medlemsblad) 4 ganger i året og kan stemme ved årsmøter. B-medlem (familiemedlem), koster Kr. 75 NOK per år, får tilgang til klubbens digitale tjenester (medlemssider på nett) og kan stemme ved årsmøter.

5) Medlemsfordeler.
Alle medlemmer vil få umiddelbar tilgang til klubbens digitale tjenester (medlemssider på internett) og innen 14 dager vil vi sende ut velkomstbrev og medlemskort. A-medlemmer vil i tillegg motta de medlemsblader som er utkommet inneværende år. B-medlemmer mottar ikke skrevne publikasjoner per ordinær post.

6) Kontingent.
Det skal betales samme medlemskontingent uansett når på året medlemskapet tegnes, men ved innmelding etter 1. november vil ikke medlemskapet starte før 1. januar året etter. Likevel registreres medlemmet og får tilgang til klubbens digitale tjenester (medlemssider på internett). I tillegg vil nyregistrerte A-medlemmer få tilsendt årets siste medlemsblad. Velkomstbrev og medlemskort sendes da ut i februar påfølgende år. For A-medlemmer med årets første medlemsblad.

7) Betaling.
Klubben kan kreve betaling for varer og tjenester fra det tidspunkt det blir sendt fra klubben til medlemmet / kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan klubben reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varer sendes og/eller tjenester aktiveres. Klubben tilbyr normalt ikke faktura. Men ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

8) Fornyelse av medlemskap.
Medlemskapet fornyes innen 1. februar hvert år. Vi sender ikke lenger ut giroer, men alle medlemmer vil motta e-post/SMS innen 31. januar om å huske å fornye medlemskapet. Påminnelse vil også bli trykket i medlemsbladet.

9) Oppsigelse av medlemskap.
Medlemskapet løper frem til medlemmet selv gir skriftlig beskjed om utmelding. Selv ved skriftlig oppsigelse, løper medlemskapet ut kalenderåret. Betalt medlemskontingent refunderes ikke.

10) Senere innmelding.
Sier et medlem opp sitt medlemskap et år og noen år etter melder seg inn igjen, vil medlemmet få samme medlemsnummer som tidligere. Men medlemspakken, som alle medlemmer kan få ved første gangs innmelding, vil ikke kunne bestilles på nytt om medlemmet har mottatt den tidligere.

11) Personlige opplysninger.
Klubben forplikter seg til å ikke videreformidle medlemmenes personlige opplysninger til andre. Heller ikke til våre enkelte samarbeidspartnere i forbindelse med tilbud på utvalgte medlemsfordeler. Mer informasjon i vår Personvernerklæring og i vår Policy for informasjonskapsler.

12) Ekskludering og økonomisk kompensasjon.
Ved brudd på disse reglene, om et medlem sin oppførsel ikke er i samsvar med klubbens vedtekter eller vanlige regler for høflighet og redelighet (ærlighet) overfor andre av klubbens medlemmer brytes, kan medlemmet ekskluderes for en periode eller i verste fall utestenges for all fremtid. Ved grove brudd, for eksempel brudd på disse reglene sitt første punkt, kan klubben kreve økonomisk kompensasjon fra medlemmet som har utført bruddet. Ved vurderingen av hva som er en forholdsmessig kompensasjon, skal det særlig legges vekt på bruddets alvorlighetsgrad, omfang, varighet og betydning.

13) Angrerett.
Hvis medlemmet ønsker å benytte seg av retten til å angre, må han/hun gi melding til klubben innen angrefristens utløp. Fristens lengde er 14 dager fra og med dagen etter innmelding i klubben. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, søndag eller på en helligdag, forlenges fristen til nærmeste virkedag. Vi gjør oppmerksom på at medlemspakken og pakkens innhold må returneres om angreretten benyttes.

14) Reklamasjon.
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget.

15) Konfliktløsning.
Medlemmet benytter seg av angreretten eller reklamasjon, ved å kontakte oss via e-post, telefon eller brev innen rimelig tid, jf. punkt 13 og 14. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no

Sist endret 20.12.2022
Med forbehold om endringer i løpet av medlemsåret.

Nordic Coca-Cola Collectors Club
v/ Svenn Iversen
Bamseveien 7A
1712 Grålum
Norge

Telefon: +47 970 67 458
E-post: salgsbetingelser [a] cocacolaclub [dot] no
Org.nr.: 922 717 826