
Coca‑Cola x Star Wars: Refresh Your Galaxy
26. juni 2025 kunne vi i en pressemelding fra The Coca-Cola Company lese at hovedkarakterer som har brakt Star Wars-sagaen til live på både små og store skjermer – fra Luke Skywalker og Darth Vader til Grogu og The Mandalorian – vil pryde bokser og flasker med Coca-Cola og Coca-Cola Zero Sugar i begrenset opplag i sommer som en del av en global kampanje som feirer evnen til felles lidenskaper til å forene og løfte.
«Coca-Cola x Star Wars: Refresh Your Galaxy» bygger på den oppslukende historiefortellingen og samarbeidsopplevelsene som forankrer det 70 år lange forholdet mellom Disney og Coca-Cola. En serie med 30 samleobjekter viser frem Star Wars-figurer og scener som er elsket av et internasjonalt, flergenerasjons fellesskap av fans. Karakterene inkluderer, men er ikke begrenset til;
Coca-Cola Original Taste: Lando Calrissian, Obi-Wan Kenobi, Dronning Amidala, Kylo Ren, Ahsoka Tano, Darth Maul, K-2SO, Boba Fett, Poe Dameron, Mandalorianeren, Cassian Andor, General Grievous og Keiser Palpatine
Coca-Cola Zero Sugar: Darth Vader, Yoda, Prinsesse Leia, Anakin Skywalker, Luke Skywalker, Chewbacca, Han Solo, BB-8, C-3PO, R2-D2, Finn, Rey, Grogu og Imperial Stormtrooper
Design med Mandalorianeren og Grogu, First Order Stormtrooper og Chewbacca vil kun være tilgjengelige på Walt Disney World® Resort og Disneyland® Resort.

Coca‑Cola x Star Wars: Refresh Your Galaxy
Fra juli vil samleboksene være å finne i butikker i utvalgte markeder i Nord-Amerika, Latin-Amerika, Europa, Japan og Asia og Sør-Stillehavsregionen. Skannbare QR-koder på emballasje i begrenset opplag og kreative elementer for hjemmebruk vil åpne for en altoppslukende AR-opplevelse (Augmented Reality) der fans kan spille inn en video av seg selv og dele oppløftende budskap om fellesskap og tilknytning i stil med en Star Wars-hologramoverføring.
«I generasjoner har Coca-Cola og Disney delt en forpliktelse til å skape gledelige øyeblikk og menneskelig kontakt», sa Islam ElDessouky, global visepresident for kreativ strategi og innhold i The Coca-Cola Company. «Dette samarbeidet handler om mer enn bare å bringe sammen to ikoniske merkevarer – det handler om å feire kraften i Star Wars-fandommen, delte lidenskaper og styrken i fellesskapet når vi løfter hverandre opp.»
«Coca-Cola x Star Wars: Refresh Your Galaxy» har også en filmatisk reklamefilm som, passende nok, er satt til en kino. Fra å oppdage summingen fra et lyssverd til å oppleve filmmaraton, til å nyte en forfriskende, sprudlende Coca-Cola med popcorn, har kinoen vært det sentrale stedet for kinogjengere som har blitt transportert til en galakse langt, langt borte. Kortere digitalt innhold vil fortelle en unik historie som blander det ikoniske Coca-Cola-merket med den legendariske historiefortellingen fra Star Wars.
Coca-Cola sitt forhold til Disney i USA startet for 70 år siden med åpningen av Disneyland® Resort. Siden den gang har forholdet utvidet seg til Walt Disney World® Resort i Lake Buena Vista, Florida, Disneyland® Paris og Hong Kong Disneyland Resort®.
Gjennom årene har de to merkene samarbeidet om en rekke innovative kampanjer og felles merkevareopplevelser. I fjor sommer inneholdt Coca-Cola x Marvel: The Heroes-kolleksjonen illustrasjoner av over 30 karakterer fra hele Marvel-universet på Coca-Cola- og Coca-Cola Zero Sugar-flasker og -bokser. I 2019 slo Coca-Cola og Disney seg sammen for å lage sfæriske «orb»-flasker med Diet Coke, Sprite og DASANI, som kun er tilgjengelige på Star Wars: Galaxy’s Edge på Disneyland® Resort og Walt Disney World® Resort.
Dessverre ser det ikke ut til at denne kampanjen vil bli å finne i de nordiske land.
Bilder
Kilde: Nordic Coca-Cola Collectors Club og The Coca-Cola Company.
<- Tilbake til “Tema-sider“