Coca-Cola maner frem en magisk Halloween-ånd i denne nostalgiske sci-fi-historien.
Publisert hos «creativemoment.co», 29. oktober 2021
“Ghost” er en retrohistorie om en gutt og et spøkelse som krysser dimensjoner for å nyte en Coca-Cola sammen.
dentsuMB UK sin nye reklamespott for å feire Halloween, følger lanseringen av Real Magic™, den nye globale merkevarefilosofien og plattformen for Coca-Cola som ble lansert i forrige måned.
«Ghost» bringer et snev av «Real Magic» til Halloween, når Coca-Cola slutter seg til mennesker over hele verden for å feire dette ikoniske kulturelle øyeblikket. Vekket av en mystisk lyd, sniker en gutt seg igjennom natten og oppdager et spøkelse i nærbutikken i underetasjen. Gutten ønsker å hjelpe spøkelset med å få Coca-Colaen han er ute etter, og gir ham en flaske. Men spøkelset klarer ikke å gripe tak i den. Uredd har gutten en idé. Han slipper flasken i gulvet, knuser den og en spøkelsesflaske hever seg. Fornøyd griper spøkelset den og de begge kan endelig nyte opplevelsen sammen.
30 sekunders-filmen er lansert i Japan og Korea, mens 60 sekunders-versjonen rulles ut mer utbredt over hele verden på tvers av digitale kanaler. Reklamen er også med på ikoniske OOH-nettsteder (Out of home-advertising er en form for reklame som finner sted utenfor hjemmet til en forbruker. Red.anm.), inkludert 3D-reklametavler (Coex KPOP SQUARE), Gangnam, Seoul, Sør-Korea og Shiubuya Coke Vision, Shibuya, Tokyo, Japan, som lanseres 26. oktober.
Pratik Thakar, sjef for Global Creative Strategy and Content (Global kreativ strategi og innhold. Red.anm.), i Coca-Cola uttalter: «The Real Magic-plattformen handler om å identifisere øyeblikk av forbindelse på tvers av kulturer og samfunn, løfte dem opp og feire dem. I år, med lanseringen av en ny Coca-Cola-juleannonse rett rundt hjørnet, tenkte vi at vi også skulle være med på moroa og festlighetene for Halloween, og bringe litt ekte Coca-Cola-magi og gnist til skrekknatten.»
«Ghost er en morsom historie som er veldig betimelig for Halloween-høytiden. Ved å lage denne reklamen ønsket vi å fremheve opplevelsen av å drikke en Coca-Cola på tvers av virkelighetene. Coca-Cola er ikke bare i historien, det er historien.» – la kommunikasjonssjef i dentsuMB UK Simon Lloyd til.
Credits
Prosjektnavn: Ghost
Byrå: dentsuMB UK
Kommunikasjonssjef: Simon Lloyd
Creative Director: Sarah Bamford
Senior Creative: Jonathan Thake
Business Director: Tom Adamson
Senior Account Director: Jenna Livesey
Project Manager: Michelle Lemon
Agency producer: Danielle Lyons
Print producer: Sally Mulligan
Production Assistant: Callum Sharp
dentsu Japan
Creative Director: :Takashi Koyama
Account Executives: Hideto Yamanouchi, Kouichi Ito, Naoko Kiga
Planner: Juyoung Yun
Art Director: Sakura Hotta
Production Director: Elsa Casadevall
dentsu UK & EMEA:
CEO Creative: James Morris
dentsu Americas:
Chief Client Officer: Ida Rezvani
Production Company: Smuggler
Director: Mark Molloy
Editor: Hasani Franke
Editorial House: Work Editorial
Post-production: Glassworks
EP: Roman Lukyanov
Line Producer: Gustav Geldenhuys
Post Producer: Rebecca Johnson
Soundtrack composer: Mr Pape
Music Composer: Joseph Alexander
Music Supervisor: John Connon
Audio post-production: Factory Music
Sound Engineer: Anthony Moore
VFX/animation: Glassworks
VFX Supervisor: Urs Furrer
Exposure: TV, OOH, Print, Digital, Social, POS
<- Tilbake til “Tema-sider“