Glaceau Smartwater

Kjendisvannet Glaceau Smartwater lanseres i Norge i 2018. Foto: Coca-Cola

Kjendisvannet Glaceau Smartwater lanseres i Norge i 2018. Foto: Coca-Cola

I januar 2018 lanserte Coca-Cola at kjendisenes favorittvann, Glaceau smartwater, skulle lanseres i Norge.

I slutten av mai 2007, kjøpte Coca-Cola opp det amerikanske selskapet Glaceau sitt “Vitamin Water” for hele 4,1 milliarder dollar. Glaceau var kjent for å produsere og selge Formula 50, vitamindrikken til Curtis James Jackson III, bedre kjent som 50 Cent. Rapperen sikret seg i 2006 en avtale med vannleverandøren, der han fikk 10 prosent av selskapets aksjer i bytte mot at han lånte bort navnet sitt til selskapet. Som deleier kunne han dermed innkassere tiendedel av summen Coca-Cola ga for selskapet.

Premiumvannet Glaceau smartwater er et vanlig syn i hånden på internasjonale superstjerner. Nå lanseres det i Norge. Det er skuespiller Thomas Gullestad som skal fronte Glaceau smartwater her til lands, sammen med Jennifer Aniston“, skrev Coca-Cola i en pressemelding i 2018.

Glaceau smartwater er premiumvannet som har fått status som mange internasjonale kjendisers foretrukne tørsteslukker.

Sofia Richie, Beyonce, Selena Gomez, Demi Lovato, Kim, Khloe & Kourtney Kardashian, Lea Michele, Kristen Stewart og Jennifer Aniston. Du har sikkert sett dem, bildene av Hollywood-stjernene som slentrer gatelangs i LA med en vannflaske fra Glaceau smartwater i hånden.

Med og uten kullsyre
Når premiumvannet lanseres i Norge, kommer det i to varianter.

– Vi er forventningsfulle når vi nå har gleden av å lansere Glaceau smartwater til det norske markedet, sier Karen Huffman, Country Manager i Coca-Cola Norge.

– I norske butikkhyller vil du finne Glaceau smartwater i to naturellutgaver, med og uten kullsyre. Begge variantene kommer som 600 ml flasker, forteller Huffman.

Thomas Gullestad som det norske ansiktet
Jennifer Aniston er vannets ambassadør i USA gjennom mange år. Her i Norge har Glaceau smartwater valgt skuespiller og artist Thomas Gullestad til å være merkets ansikt utad, sammen med Aniston.

I juli 2019 annonserte Coca-Cola i Vest-Europa at merkevaren Glaceau Smartwater ville gå over til flasker laget av 100% resirkulert plast i 2019/20.

Kilde: Coca-Cola og Finansavisen (lørdag 10. november 2007).

<- Tilbake til “Tema-sider