Våren 2009 ga Coca-Cola Norge ut et sett med 3 flotte Coca-Cola light 0.5L plastflasker (PET), med såkalt plast-sleeves (krympeplast).
Coca-Cola inviterte 3 designere til å lage et friskt og feminint trykk til limited edition flaskene fra Coca-Cola light. Flaskene skulle minne om sommer og hente inspirasjon fra designernes egne kolleksjoner. Resultatet ble et design i fra spanske Miriam Ocariz, et design fra Rikke Baumgarten og Helle Hestehave som da utgjorde designer-duoen i Baum und Pferdgarten og et design i fra italienske Normaluisas talentfulle designer Giorgiana Zappieri.
Miriam Ocariz
Spanske Miriam Ocariz presenterte sin første kolleksjon på The Gaudí Fashion Show i Barcelona i 1996. Siden har hun vært en del av den internasjonale motescenen, og hun er en av Spanias mest anerkjente designere. Fanbasen dekker både kjente og kongelige, og i 2002 fikk hun L’Oréal Paris-prisen for beste unge designer. Miriam Ocariz ́ design er kjent for å hinte til kunstverden: Ofte er trykkene hennes inspirert av kunstneriske tendenser som ekspressjonisme, pop og konseptkunst. Les mer om selskapet her: miriamocariz.com
Baum und Pferdgarten
Rikke Baumgarten og Helle Hestehave utgjør designduoen Baum und Pferdgarten. De etablerte merket i 1999 mens de fortsatt var designstudenter. I løpet av de siste ti årene har duoen oppnådd internasjonal anerkjennelse og klærne kan nå kjøpes i mer enn 20 land over hele verden. De danske designernes kreative manifest er å skille seg ut fra massene, både design- og prosessmessig. De går aldri på kompromiss med utførelse eller estetikk, og det er lett å få øye på duoens uovertrufne kvalitet, både i detaljene og i håndverket. Les mer om selskapet her: baumundpferdgarten.dk
Normaluisa
Italienske Normaluisas talentfulle designer Giorgiana Zappieri blir hyllet som både innovativ og mystisk; Inntil for kort tid siden visste ingen hvem som stod bak designet. Normaluisa ville at kreasjonene skulle snakke høyere enn personen bak ,og utfordret dermed tanken om at et motebrand på død og liv skulle ha et ansikt for å bli satt pris på. Normaluisa eksperimenteter med nye detaljer som lager nyskapende teksturer og silhuetter, og er verdensberømt for de overraskende moteshowene i Milano. Til tross for at merket bare er tre
år gammelt, kan man kjøpe Normaluisa i 100 butikker over hele verden. Les mer om selskapet Zappieri her: https://gruppozappieri.it/
Kilde: Coca-Cola Norge
Samme år (2009) laget Baum und Pferdgarten også et design for en dansk aluminiumsflaske. Les mer om denne her: Baum und Pferdgarten Aluminum Bottle Denmark (2009)
<- Tilbake til “Tema-sider“